luni, decembrie 22, 2008

Trezirea!!!

Trezirea!!!
Stam si privim in aceste zile la inca un episod din interminabila serie ‚,lupta pentru ciolan’’. Motiuni, tertipuri legislative, declaratii pompoase in presa prin care fie unii, fie ceilalti vor sa arate cat de corupti si nenorociti sunt adversarii politici si ca singura salvare o reprezinta partidul x sau grupul y. Am mai vazut asta parca ...
In tot acest timp, romanul priveste mai sus amintita mascarada, injura in fata televizorului si ... cam atat. Probabil ca se simte bine, eliberat cand isi etaleaza invectivele la adresa dragilor sai carmuitori. De un lucru nu prea e constient saracul, acela ca e cel putin la fel de vinovat ca si politicianul de la tv pentru situatia in care se afla atat el cat si intreaga societate. Este vinovat prin pasivitate. Pentru ca s-a obisnuit sa observe si sa mearga mai departe. E complice tocmai pentru ca nu face nimic pentru a incerca sa schimbe ceva.
Romanul pare destul de multumit cand e lasat de sistem sa isi spuna opinia. Pentru el pare a fi realizarea suprema. De ce sa se gandeasca ca mare lucru nu rezolva doar daca da din gura ? Are de multe ori impresia ca se va schimba ceva in felul asta. Daca il intrebi de ce iti va raspunde ca e dreptul lui si ca pentru asta s-a murit la revolutie. Ca e dreptul lui, asta nu o contest, dar ca doar pentru atat s-a murit la revolutie ... aici ceva nu e bine. Nu, la revolutie nu s-a sacrificat nimeni doar pentru dreptul de a injura ci pentru ca cei ce vor veni sa fie LIBERI SA FACA CEVA. Si nu pentru interesele noastre marunte ci pentru intreaga natiune, pentru valorile noastre, pentru ceea ce ne-a ajutat sa rezistam in istorie: credinta in Dumnezeu, dragostea de acest pamant si mandria de a fi roman. Oare cand se va constientiza ca fara aceste aceste lucruri suntem doar niste animale pe care le poarta vantul si le manipuleaza cine vrea?
Pe de alta parte, romanul e mereu revoltat si acuza mereu ca pentru el se face prea putin. Da, pentru ca s-a invatat sa ceara putin. S-a obisnuit sa protesteze numai impreuna cu sindicatul sau cine i-o mai reprezenta interesele. Si pentru ce? Pentru cateva procente la salariu. Iese in strada, greva, vine televiziunea, obtine inca o bucata de paine si gata. Asa lupta el. Dati-mi voie sa fiu dezgustat. Nicaieri nu am vazut spre exemplu un protest impotriva gravei neputinte a autoritatilor in rezolvarea problemei amaratilor de sinistrati. Asta pentru ca romanul a devenit un mare egoist. Unul miop ... pentru ca nu reuseste sa mai vada dincolo de propriul buzunar.
Astfel, dragi romani, oricat de mult ne-ar scarbi circul de pe scena politica si ticalosia guvernantilor, trebuie sa admitem ca mentalitatea a 90% dintre noi este cea care permite sa fim batjocoriti si calcati in picioare. Asta e marea problema. Nu se va schimba nimic pana nu vom realiza ca trebuie sa ne unim in jurul valorilor noastre ca romani si sa luptam impreuna pentru a ne salva impreuna.
Pana atunci, trebuie sa ne aducem aminte ca fiecare natiune are conducatorii pe care si-i merita si soarta pe care singura si-o croieste. Asa ca ... TREZIREA!!!

Marxismul in oglinda

Marxismul in oglinda
De multe ori avem de-a face cu tot soiul de indivizi care, de dragul de a arata cat de culti si interesanti sunt, se arunca in tot felul de discutii fara a avea nici cele mai elementare cunostinte despre respectivele probleme.
Unul dintre aceste subiecte este si asa-zisa proasta aplicare a doctinei marxiste. De aici si bine cunoscuta afirmatie “comunismul a fost bun in teorie dar prost pus in practica”. Total neadevarat. Dimpotriva, este un mare noroc pentru civilizatia europeana ca aceasta ideologie nu a fost implementata asa cum a fost gandita.
Inainte de a aduce argumentele pentru sprijinerea celor de mai sus, trebuie atras atentia asupra faptului ca pentru cunosterea unei teorii nu este de ajuns sa retii cateva maxime auzite de la x sau y ci trebuie mers la sursa si studiat atent. Totodata, in doctrina marxista (ca in oricare de altfel) trebuie urmarita in primul rand finalitatea. Un sistem se apreciaza in functie de scopul final pe care vrea sa-l atinga si pe care-l pregateste printr-o serie de etape premergatoare.
Astfel, Karl Marx porneste de la ideea ca statul s-a format ca sistem de asuprire de catre o clasa exploatatoare in defavoarea celeilalte. Nimic mai fals, deoarece este foarte clar ca oamenii au consimtit aparitia statului din nevoia de a crea un instrument prin care sa-si conserve drepturile vitate (existenta, proprietatea, familia). Omul, asa cum arata si Aristotel, este un “animal social”, prin urmare unul evoluat care a realizat ca pentru a se conserva ca specie si pentru a putea progresa , are nevoie de o forma superioara de organizare.
In continuare, marxismul dezvolta ideea ca istoria omenirii nu ar fi nimic altceva decat istoria luptei de clasa. O alta mare eroare. Substratul luptei ce caracterizeaza istoria omenirii nu poate fi decat unul pentru impunerea propriilor elemente create. Fiecare natiune (privita ca si comunitate sprituala si organica) are anumite esente creatoare inzestrate, pe care in momentul cand si le pune in evidenta da nastere anumitor valori nationale. Ori, istoria este tocmai lupta pentru afirmarea valorilor unei comunitati sau alteia. Nu este nici macar o lupta pentru un imperialism pe plan material (ca in cazul “lebensraum’’-ului din doctrina nazista) ci o lupta pentru un imperialism spiritual (“pe verticala” cum afirma Nae Ionescu). Fiecare natiune urmareste inconstient sa isi impuna propriile valori, propriul mod de abordare a existentei.